Лагатып камітэта дзяржаўнай маёмасці РБ Герб Мінскай вобласці

Камітэт дзяржаўнай маёмасці Мінскага абласнога выканаўчага камітэта

Задачы і функцыі

Камітэт дзяржаўнай маёмасці Мінскага абласнога выканаўчага камітэта (далей - камітэт) уваходзіць у сістэму Дзяржаўнага камітэта па маёмасці Рэспублікі Беларусь (далей - Дзяржкаммаёмасць), з'яўляецца яго тэрытарыяльным органам, ажыццяўляе спецыяльныя функцыі ў сферы кіравання, распараджэння, пераўтварэнні, ацэнкі і ўліку маёмасці , якая знаходзіцца ва ўласнасці Рэспублікі Беларусь, і адначасова з'яўляецца структурным падраздзяленнем Мінскага абласнога выканаўчага камітэта (далей - аблвыканкам) па пытаннях кіравання, распараджэння, прыватызацыі, пераўтварэння, ацэнкі і ўліку дзяржаўнай маёмасці, якая знаходзіцца ва ўласнасці Мінскай вобласці.

Асноўнай задачай камітэта з'яўляецца ажыццяўленне мер па рэалізацыі дзяржаўнай палітыкі па пытаннях маёмасных адносін, уключаючы кіраванне, распараджэнне, прыватызацыю (за выключэннем прыватызацыі жылых памяшканняў дзяржаўнага жыллёвага фонду), пераўтварэнне, ацэнку і ўлік маёмасці, якая знаходзіцца ў дзяржаўнай уласнасці, за выключэннем адносін ў галіне выкарыстання і аховы зямель (у тым ліку па вызначэнні памеру страт, якiя прычыняюцца землекарыстальнікам, адабраннем у іх зямельных участкаў і зносам размешчанай на іх аб'ектаў нерухомасці, парадку і ўмоў іх кампенсацыі), нетраў, іншых прыродных рэсурсаў, жылля, дзяржаўнай маёмасці ў працэсе па справе аб неплацежаздольнасці і банкруцтве, а таксама іншай маёмасці, што вызначаецца заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

У адпаведнасці з асноўнымі задачамі камітэт ажыццяўляе наступныя асноўныя функцыі:

  1. рыхтуе прапановы аб рэалізацыі дзяржаўнай палітыкі па пытаннях маёмасных адносін у частцы кіравання, распараджэння, прыватызацыі, пераўтварэння, ацэнкі і ўліку маёмасці, якая знаходзіцца ў дзяржаўнай уласнасці, за выключэннем адносін у галіне выкарыстання і аховы зямель, нетраў, іншых прыродных рэсурсаў, жылля, прыватызацыі жылых памяшканняў дзяржаўнага жыллёвага фонду, а таксама іншай маёмасці, што вызначаецца заканадаўствам Рэспублікі Беларусь;
  2. ажыццяўляе кантроль за выкананнем заканадаўства Рэспублікі Беларусь па пытаннях выкарыстання і распараджэння дзяржаўнай маёмасцю, замацаваным за дзяржаўнымі юрыдычнымі асобамі на праве гаспадарчага ведання або аператыўнага кіравання, а таксама перададзеных у адпаведнасці з заканадаўчымі актамі Рэспублікі Беларусь у бязвыплатнае карыстанне недзяржаўным юрыдычным асобам і рэспубліканскім дзяржаўна-грамадскі аб'яднанням;
  3. ажыццяўляе каардынацыю і аналіз работы па ўключэнню ў гаспадарчы абарот невыкарыстоўваемай і неэфектыўна выкарыстоўваецца нерухомай маёмасці, якая знаходзіцца ва ўласнасці Мінскай вобласці і яе адміністрацыйна-тэрытарыяльных адзінак, рыхтуе прапановы аб метадычным забеспячэнні дзейнасці органаў, упаўнаважаных аблвыканкамам кіраваць арганізацыямі і маёмасцю, што знаходзіцца ва ўласнасці Мінскай вобласці (далей - органы кіравання аблвыканкама), мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў па ўключэнню ў гаспадарку невыкарыстоўваемай і неэфектыўна выкарыстоўваемай дзяржаўнай нерухомай маёмасці;
  4. ажыццяўляе метадычнае кіраўніцтва і кансультаванне органаў кіравання аблвыканкама па пытанні правядзення работ па далучэнні камунальных унітарных прадпрыемстваў, маёмасць якіх знаходзіцца ва ўласнасці Мінскай вобласці, да адкрытага акцыянернага таварыства, рыхтуе заключэнне аб правільнасці вызначэння кошту маёмасці далучаемага прадпрыемства;
  5. ажыццяўляе арганізацыйна-метадалагічнае суправаджэнне работы па фарміраванні дзяржаўнага інфармацыйнага рэсурсу "Адзіны рэестр маёмасці", а таксама па актуалізацыі ўключаных у яго звестак:
    • гарадскіх (гарадоў абласнога падпарадкавання), раённых выканаўчых камітэтаў;
    • юрыдычных асоб, зарэгістраваных на тэрыторыі Мінскай вобласці, у дачыненні да дзяржаўнай маёмасці, якая знаходзіцца ва ўласнасці Рэспублікі Беларусь або Мінскай вобласці;
    • гаспадарчых таварыстваў, акцыі (долі ў статутных фондах) якіх належаць Мінскай вобласці, а таксама Рэспубліцы Беларусь, зарэгістраваных на тэрыторыі Мінскай вобласці;
    • гаспадарчых таварыстваў, уключаных у склад холдынгу, зарэгістраваных на тэрыторыі Мінскай вобласці, кіруючай кампаніяй якога выступае гаспадарчае таварыства, акцыі (доля ў статутным фондзе) якога належаць дзяржаве;
    • пазыкаатрымальнікаў, зарэгістраваных на тэрыторыі Мінскай вобласці, у дачыненні да маёмасці, перададзенай ім па дамове бязвыплатнага карыстання з гаспадарчымі таварыствамі, створанымі ў адпаведнасці з заканадаўствам аб прыватызацыі (іх правапераемнікамі), а таксама з рэспубліканскімі дзяржаўна-грамадскімі аб'яднаннямі, якая знаходзіцца ва ўласнасці Рэспублікі Беларусь ці Мінскай вобласці;
  6. ва ўсталяваных заканадаўствам выпадках правярае паўнату прадстаўленых дакументаў па адчужэнню, залогу, перадачы без пераходу права ўласнасці, якія знаходзяцца ва ўласнасці Мінскай вобласці, прадпрыемстваў як маёмасных комплексаў, капітальных пабудоў (будынкаў, збудаванняў), ізаляваных памяшканняў, машына-месцаў (за выключэннем жылых дамоў і жылых памяшканняў), незавершаных закансерваваных капітальных будынкаў, іншай нерухомай маёмасці, незавершаных незакансерваваных капітальных пабудоў (акрамя не завершаных будаўніцтвам жылых дамоў і жылых памяшканняў), доляй ў праве агульнай уласнасці на іх, машын, абсталявання, транспартных сродкаў, іншай рухомай маёмасці, якая адносіцца да асноўных сродкаў, прыёму названай маёмасці ва ўласнасць Мінскай вобласці;
  7. разглядае прадстаўленыя дакументы па пераўтварэнні рэспубліканскіх унітарных прадпрыемстваў з колькасцю працуючых менш за 1000 чалавек і камунальных унітарных прадпрыемстваў, маёмасць якіх знаходзіцца ва ўласнасці Мінскай вобласці, на адпаведнасць заканадаўству Рэспублікі Беларусь і рыхтуе заключэнне аб правільнасці вызначэння памеру статутнага фонду ствараемага адкрытага акцыянернага таварыства;
  8. праводзіць абавязковую экспертызу дакладнасці ацэнкі адносна ацэначнага кошту маёмасці, размешчанай на тэрыторыі Мінскай вобласці (за выключэннем жылых дамоў і жылых памяшканняў, у тым ліку не завершаных будаўніцтвам, а таксама гісторыка-культурных каштоўнасцей або культурных каштоўнасцей, якія складаюць Бібліятэчны фонд Рэспублікі Беларусь, Нацыянальны архіўны фонд Рэспублікі Беларусь або ўключаных у Музейны фонд Рэспублікі Беларусь, а таксама прадстаўленых ва ўстаноўленым парадку для надання статусу гісторыка-культурнай каштоўнасці), які знаходзіцца ва ўласнасці Рэспублікі Беларусь і ўласнасці абласцей і г. Мінска;
  9. па даручэнні аблвыканкама арганізуе і праводзіць аўкцыёны (конкурсы) па продажы:

прадпрыемстваў як маёмасных комплексаў камунальных унітарных прадпрыемстваў, маёмасць якіх знаходзіцца ва ўласнасці Мінскай вобласці;

якія знаходзяцца ва ўласнасці Мінскай вобласці акцый (долей у статутных фондах) гаспадарчых таварыстваў;

  1. арганізуе абмен належачых Рэспубліцы Беларусь і Мінскай вобласці акцый адкрытых акцыянерных таварыстваў, створаных у працэсе пераўтварэння дзяржаўных унітарных і арэндных прадпрыемстваў, на імянныя прыватызацыйныя чэкі «Маёмасць»;
  2. забяспечвае праз органы, якія ажыццяўляюць ўладальніцкі нагляд, метадычнае кіраўніцтва дзейнасцю прадстаўнікоў дзяржавы ў органах кіравання гаспадарчых таварыстваў, акцыі (долі ў статутных фондах) якіх належаць Мінскай вобласці і яе адміністрацыйна-тэрытарыяльным адзінкам;
  3. арганізуе і праводзіць аўкцыёны (конкурсы) па продажы знаходзячыхся ў дзяржаўнай уласнасці капітальных пабудоў (будынкаў, збудаванняў), незавершаных закансерваваных і незакансерваваных капітальных будынкаў, іншых аб'ектаў у устаноўленых заканадаўствам і аблвыканкамам выпадках;

Рашэнне Мінскага абласнога выканаўчага камітэта ад 31 мая 2018 г. № 462 "Аб зацвярджэнні Палажэння аб камітэце дзяржаўнай маёмасці Мінскага абласнога выканаўчага камітэта»

Апошняя змена 15.07.24