Лагатып камітэта дзяржаўнай маёмасці РБ Герб Мінскай вобласці

Камітэт дзяржаўнай маёмасці Мінскага абласнога выканаўчага камітэта

Часта задаваемыя пытанні

Пытанне: Ці сфарміраваны Мiнскім абласным выканаўчым камітэтам пералік аб'ектаў нерухомасці на 2021 год, у дачыненні да якіх органамі мясцовага кіравання і самакіравання можа быць рэалізавана пераважнае права на набыццё ў выпадку іх продажу?

Адказ: У адпаведнасці з падпунктам 1.1 пункта 1 Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 9 лістапада 2010 г. № 581 "Аб набыцці аб'ектаў нерухомасці для мясцовых патрэб" Мінскі абласны Савет дэпутатаў або па яго даручэнні Мінскі абласны выканаўчы камітэт (далей - аблвыканкам) штогод да 10 снежня фарміруе і зацвярджае на чарговы год пералік знаходзячыхся на тэрыторыі Мінскай вобласці аб'ектаў нерухомасці, якія могуць быць выкарыстаны для мясцовых патрэб і ў дачыненні да якіх у выпадку іх продажу органамі мясцовага кіравання і самакіравання можа быць рэалізавана пераважнае права на іх набыццё за кошт сродкаў, запланаваных у мясцовым бюджэце на гэтыя мэты.

У сувязі з адсутнасцю прапаноў аб набыцці аб'ектаў нерухомасці, названы пералік аблвыканкамам на 2021 год не фарміраваўся.


Пытанне: Якімі нарматыўнымі прававымі актамі рэгламентаваны парадак адчужэння маёмасці ААТ з доляй дзяржавы?

Адказ: Законам Рэспублікі Беларусь "Аб гаспадарчых таварыствах" ад 9 снежня 1992 года, Грамадзянскім кодэксам Рэспублікі Беларусь, статутам ААТ.


Пытанне: Ці распаўсюджваецца парадак адчужэння маёмасці, усталяваны Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 10 мая 2019 г. № 169 "Аб распараджэнні дзяржаўнай маёмасцю», у дачыненні да маёмасці, якая з'яўляецца ўласнасцю ААТ з доляй дзяржавы?

Адказ: Парадак, зацверджаны Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 10 мая 2019 г. № 169 "Аб распараджэнні дзяржаўнай маёмасцю», рэгулюе адчужэнне выключна дзяржаўнай маёмасці. Маёмасць ААТ знаходзіцца ў прыватнай уласнасці.


Пытанне: Я з'яўляюся ўладальнікам акцый, набытых у абмен на ІПЧ «Маёмасць». Ці магу я іх прадаць у цяперашні час?

Адказ: У адпаведнасці з падпунктам 1.4 пункта 1 Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 16 лістапада 2006 г. № 677 "Аб некаторых пытаннях распараджэння маёмасцю, што знаходзіцца ў камунальнай уласнасці, і набыцця маёмасці ва ўласнасць адміністрацыйна- тэрытарыяльных адзінак», калі іншае не вызначана Прэзідэнтам Рэспублікі Беларусь, аблвыканкам мае пераважнае права на набыццё акцый (долей у статутных фондах) гаспадарчых таварыстваў, размешчаных на тэрыторыі Мінскай вобласці, набытых грамадзянамі за ІПЧ «Маёмасць» і на ільготных умовах. Пералік ААТ, у дачыненні да якіх аблвыканкам мае пераважнае права, размешчаны на сайце Мінскага аблвыканкама. У выпадку, калі Вы не з'яўляецеся акцыянерам ААТ, уключанага ў названы пералік, Вашы акцыі могуць быць бесперашкодна прададзеныя любому пакупніку. У той жа час, калі Вы з'яўляецеся акцыянерам названага ў дадзеным пераліку ААТ, пры намеры прадаць акцыі Вы абавязаны накіраваць апавяшчэнне ў аблвыканкам з указаннем кошту іх продажу альбо размясціць заяўку аб продажы акцый у БЕКАС. Калі ў плыні 90 каляндарных дзён з дня атрымання аблвыканкамам апавяшчэння або з дня размяшчэння заяўкі ў БЕКАС, рашэнне аб набыцці не прынята, такія акцыі могуць быць прададзеныя любой трэцяй асобе па цане не ніжэй паказанай ў паведамленні.


Пытанне: Я з'яўляюся акцыянерам адкрытага акцыянернага таварыства. Як даведацца цi налічваюцца на належачыя мне акцыі дывідэнды і якім чынам можна іх атрымаць?

Адказ: Неабходна звярнуцца ў акцыянернае таварыства з пытаннем якія рашэнні па выплатах дывідэндаў прымаліся агульным сходам акцыянераў за цікавячыя гады. Калі прынята рашэнне налічваць дывідэнды і зацверджаны памер дывідэнду на адну акцыю, то за атрыманнем сумы можна звярнуцца непасрэдна ў акцыянернае таварыства.


Пытанне: Маёмасць, набытая на аўкцыёне з пачатковай цаной, роўнай адной базавай велічыні, пры ажыццяўленні пакупніком - індывідуальным прадпрымальнікам прадпрымальніцкай дзейнасці выкарыстоўвалася часткова. Ці парушана пакупніком адна з абавязковых умоў дагавора куплі-продажу, і якія наступствы ў дадзеным выпадку?

Адказ: Указ Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 10 мая 2019 г. № 169 "Аб распараджэнні дзяржаўнай маёмасцю» (далей - Указ № 169), які рэгулюе адносіны па распараджэнню дзяржаўнай маёмасцю, ўстанаўлівае абавязковыя ўмовы пры продажы нерухомай маёмасці на аўкцыёне з пачатковай цаной, роўнай адной базавай велічыні, адной з якіх з'яўляецца тэрмін пачатку і перыяд ажыццяўлення пакупніком прадпрымальніцкай дзейнасці з выкарыстаннем набытай нерухомай маёмасці і (або) пабудаванай пасля яе зносу.

Зыходзячы з літаральнага тлумачэння названай нормы, не прадугледжваецца магчымасць ажыццяўлення прадпрымальніцкай дзейнасці на частцы набытай нерухомай маёмасці. Набыты альбо пабудаваны аб'ект нерухомасці падлягае задзейнічанне ў гаспадарчым абароце ў поўным аб'ёме.

Нарматыўнымі прававымі актамі не рэгламентаваны мінімальныя і максімальныя тэрміны ажыццяўлення прадпрымальніцкай дзейнасці. Такім чынам, райгарвыканкам мае права ўсталёўваць іх зыходзячы з эканамічных інтарэсаў і патрэбаў рэгіёну.

Даведачна. У адпаведнасці з Законам Рэспублікі Беларусь ад 4 студзеня 2010 г. № 108-З «Аб мясцовым кіраванні і самакіраванні ў Рэспубліцы Беларусь» і заканадаўствам аб распараджэнні дзяржаўнай маёмасцю, права вызначаць у межах, устаноўленых законам, парадак кіравання і распараджэння ўласнасцю адміністрацыйна-тэрытарыяльнай адзінкі з'яўляецца выключнай кампетэнцыяй адпаведнага Савета дэпутатаў. Пры гэтым распараджэнне маёмасцю ад імя адміністрацыйна-тэрытарыяльнай адзінкі ажыццяўляюць мясцовыя выканаўчыя і распарадчыя органы.

Аналагічным чынам, зыходзячы з названага прынцыпу сацыяльнай накіраванасці рэгулявання эканамічнай дзейнасці (артыкул 2 Грамадзянскага кодэкса Рэспублікі Беларусь), будзе вырашацца пытанне аб абароне парушаных правоў па дамове, у тым ліку, пры неабходнасці ў судовым парадку (артыкул 10 Грамадзянскага кодэкса Рэспублікі Беларусь ).

Пунктам 25 Палажэння аб парадку распараджэння дзяржаўнай маёмасцю, зацверджанага Указам № 169, устаноўлена, што кантроль за правядзеннем і выкананнем здзелак па распараджэнні маёмасцю, а таксама прыняцце рашэнняў аб поўным выкананні набытчыкам маёмасці абавязацельстваў па гэтых здзелках ажыццяўляюцца дзяржаўнымі органамі і арганізацыямі, якія прынялі рашэнне аб адчужэнні.


Пытанне: Ці магчыма прымяненне прадаўцом маёмасці, якая знаходзіцца ў дзяржаўнай уласнасці, тэрміна «неэфектыўна выкарыстоўваемая маёмасць» адносна суб'ектаў прадпрымальніцкай дзейнасці - пакупнікоў дзяржаўнай маёмасці?

Адказ: Тэрмін «неэфектыўна выкарыстоўваемая маёмасць» выкарыстоўваецца ва Указе Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 10 мая 2019 г. № 169 для работы з дзяржаўнай маёмасцю ў частцы ўключэння яго ў пералік невыкарыстоўваемай і неэфектыўна выкарыстоўваемай маёмасці, якая знаходзіцца ва ўласнасці Рэспублікі Беларусь, а таксама ў пастанове Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 13 лiстапада 2019 г. № 763 "Аб уцягванні ў гаспадарчы абарот невыкарыстоўваемай і неэфектыўна выкарыстоўваемай маёмасці» для вызначэння парадку арганізацыі работы па ўключэнню ў гаспадарчы абарот названай дзяржаўнай маёмасці.


Пытанне: Прадугледжана Ці адказнасць для індывідуальнага прадпрымальніка - пакупніка маёмасці, набытага на аўкцыёне з пачатковай цаной, роўнай адной базавай велічыні, у выпадку невыканання ім устаноўленага дагаворам куплі-продажу перыяду ажыццяўлення прадпрымальніцкай дзейнасці з выкарыстаннем гэтага маёмасці з прычыны ліквідацыі пакупніка? Ці магчыма скасаванне дамовы куплі-продажу і вяртанне пакупніком набытага ім маёмасці без прымянення штрафных санкцый?

Адказ: Пункт 24 Палажэння аб парадку распараджэння дзяржаўнай маёмасцю, зацверджанага Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 2019/05/10 № 169 (далей - Указ № 169), ўсталёўвае адказнасць за невыкананне абавязковых умоў продажу.

У адпаведнасці з артыкулам 1 Грамадзянскага кодэкса Рэспублікі Беларусь прадпрымальніцкая дзейнасць ажыццяўляецца фізічнымі асобамі пад сваю маёмасную адказнасць. Акрамя таго, у сілу артыкула 23 Грамадзянскага кодэкса Рэспублікі Беларусь грамадзянін (у тым ліку індывідуальны прадпрымальнік) нясе адказнасць па сваіх абавязацельствах усёй маёмасцю, якая ёй належыць. Згодна з артыкуламі 388 і 389 Грамадзянскага кодэкса абавязацельства спыняецца смерцю грамадзяніна альбо ліквідацыяй юрыдычнай асобы. такім апразом, грамадзянскае заканадаўства не прадугледжвае спынення абавязацельствы індывідуальнага прадпрымальніка ў сувязі са спыненнем яго дзейнасці.

Даведачна.Пытанне маёмаснай адказнасці юрыдычнай асобы, у дачыненні да якога ўласнікам маёмасці (заснавальнікамі, удзельнікамі) прынята рашэнне аб ліквідацыі, вырашаецца наступным чынам. У сілу нарматыўнага прадпісанні артыкулаў 59 і 60 Грамадзянскага кодэкса Рэспублікі Беларусь ліквідацыйнай камісіяй юрыдычнай асобы прымаюцца ўсе магчымыя меры для выяўлення крэдытораў і задавальнення іх патрабаванняў ва ўстаноўленым парадку.

Цывільнае заканадаўства прадугледжвае магчымасць скасавання дагавора па пагадненні бакоў (пункт 1 артыкула 420 Грамадзянскага кодэкса Рэспублікі Беларусь). Пры гэтым за невыкананне абавязацельстваў, якiя ўстанаўлiваюцца для пакупніка маёмасці з пачатковай цаной у памеры адной базавай велічыні, пакупнік (набытчык) нясе адказнасць у выглядзе выплаты ў бюджэт розніцы паміж ацэначным коштам набытага маёмасці, якая дзейнічае на дату прыняцця рашэння аб яго продажы (перадачы), павялічанай з улікам індэкса цэн вытворцаў на прамысловую прадукцыю вытворча-тэхнічнага прызначэння, і коштам набыцця гэтага маёмасці (пункт 24 Палажэння аб парадку распараджэння дзяржаўнай маёмасцю, зацверджанага Указам № 169).


Апошняя змена 20.04.21