Лагатып камітэта дзяржаўнай маёмасці РБ Герб Мінскай вобласці

Камітэт дзяржаўнай маёмасці Мінскага абласнога выканаўчага камітэта

Парадак разгляду зваротаў грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў і юрыдычных асоб

Паважаныя наведвальнікі! Звяртаем увагу на тое, што 2 студзеня 2023 г. уступілі у сілу змены, унесеныя ў артыкул 25 Закона Рэспублікі Беларусь "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб". У сувязі з гэтым падача электронных зваротаў магчыма толькі з дапамогай дзяржаўнай адзінай (інтэграванай) рэспубліканскай інфармацыйнай сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб - інтэрнет-рэсурсу обращения.бел.

 


Нарматыўныя прававыя дакументы, якія рэгулююць працу са зваротамі грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў,і юрыдычных асоб

Кампетэнцыя дзяржаўных органаў пры разглядзе зваротаў грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, і юрыдычных асоб

Камітэт дзяржаўнай маёмасці Мінскага абласнога выканаўчага камітэта разглядае пытанні, выкладзеныя ў зваротах, у рамках кампетэнцыі, у адпаведнасці з патрабаваннямі дзеючага заканадаўства.

Грамадзяне Рэспублікі Беларусь маюць права на зварот шляхам падачы пісьмовых, электронных ці вусных зваротаў. Юрыдычныя асобы Рэспублікі Беларусь, індывідуальныя прадпрымальнікі маюць права на зварот шляхам падачы пісьмовых (за выключэннем заўваг і (або) прапаноў, якія ўносяцца ў кнігу заўваг і прапаноў), электронных або вусных зваротаў.

Звароты могуць быць пададзены ў пісьмовай, электроннай ці вуснай форме. Прыём пісьмовых зваротаў, у тым ліку заяў аб ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур, арганізаваны з 8.00 у прыёмнай камітэта (каб. 231). Электронныя звароты падаюцца ў дзяржаўныя органы праз сістэму ўліку і апрацоўкі зваротаў і падлягаюць разгляду ў парадку, устаноўленым для разгляду пісьмовых зваротаў, з улікам асаблівасцей, абумоўленых названай формай зваротаў.

Абавязковаму прыёму і рэгістрацыі падлягаюць звароты, пададзеныя ў парадку, устаноўленым Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 года № 300-З "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб".

Пры паступленні пісьмовых і электронных зваротаў, якія змяшчаюць пытанні, вырашэнне якіх не адносіцца да кампетэнцыі, на працягу пяці працоўных дзён такія звароты накіроўваюцца для разгляду арганізацыям у адпаведнасці з іх кампетэнцыяй з апавяшчэннем заяўнікаў у той жа тэрмін або ў той жа тэрмін, пакідаюць звароты без разгляду па сутнасці і паведамляюць аб гэтым заяўнікам з тлумачэннем, у якую арганізацыю і ў якім парадку трэба звярнуцца для вырашэння пытанняў, выкладзеных у зваротах.

Патрабаванні да зваротаў.

Звароты падаюцца заяўнікамі на беларускай ці рускай мове ў пісьмовай ці электроннай форме, а таксама выкладаюцца ў вуснай форме. Пісьмовыя звароты падаюцца наўмысным (кур'ерам), па пошце, у ходзе асабістага прыёму, шляхам унясення заўваг і (або) прапаноў у кнігу заўваг і прапаноў. Вусныя звароты выкладаюцца падчас асабістага прыёму.

Пісьмовыя звароты грамадзян павінны змяшчаць:

  • назва і (або) адрас камітэта дзяржаўнай маёмасці Мінскага абласнога выканаўчага камітэта або пасада асобы, якім накіроўваецца зварот;
  • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое ёсць) або ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання);
  • выклад сутнасці звароту;
  • асабісты подпіс грамадзяніна (грамадзян).

Пісьмовыя звароты юрыдычных асоб павінны змяшчаць:

  • назва і (або) адрас камітэта дзяржаўнай маёмасці Мінскага абласнога выканаўчага камітэта або пасада асобы, якім накіроўваецца зварот;
  • поўнае найменне юрыдычнай асобы і яе месца знаходжання;
  • выклад сутнасці звароту;
  • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое ёсць) або ініцыялы кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты;
  • асабісты подпіс кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты, завераны пячаткай юрыдычнай асобы.

Заяўнікі абавязаны:

  • выконваць патрабаванні заканадаўства аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб;
  • падаваць звароты ў арганізацыі, індывідуальным прадпрымальнікам у адпаведнасці з іх кампетэнцыяй;
  • ветліва ставіцца да работнікаў арганізацый, індывідуальных прадпрымальнікаў і іх работнікаў, не дапускаць ужывання нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў;
  • своечасова інфармаваць арганізацыі, індывідуальных прадпрымальнікаў аб змяненні свайго месца жыхарства (месца знаходжання) або месца знаходжання ў перыяд разгляду звароту;
  • выконваць іншыя абавязкі, прадугледжаныя заканадаўствам аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб.

Тэрміны пры разглядзе зваротаў.

Пісьмовыя і электронныя звароты павінны быць разгледжаны не пазней за пятнаццаць дзён, а звароты, якія патрабуюць дадатковага вывучэння і праверкі, - не пазней за адзін месяц, калі іншы тэрмін не ўстаноўлены заканадаўчымі актамі.

Тэрмін разгляду зваротаў вылічаецца з дня, які ідзе за днём рэгістрацыі зваротаў. Калі апошні дзень тэрміну разгляду зваротаў прыпадае на непрацоўны дзень, то днём заканчэння тэрміну лічыцца першы наступны працоўны дзень.

Заяўнік мае права на адкліканне свайго пісьмовага ці электроннага звароту ў камітэт дзяржаўнай маёмасці Мінскага абласнога выканаўчага камітэта.

У камітэце дзяржаўнай маёмасці Мінскага абласнога выканаўчага камітэта вядзецца і прадастаўляецца па першым патрабаванні Кніга заўваг і прапаноў (г. Мінск, вул. Чкалава, 5, кабінет № 226).

Апошняя змена 09.01.23